Klachtenregeling De Ploegadvies B.V.

Laatst bijgewerkt: oktober 2023

1. Inleiding

Vanzelfsprekend hopen wij dat u tevreden bent over de door ons verleende diensten. Mocht u echter toch een klacht hebben, kunt u deze deponeren bij info@deploegadvies.nl, gericht aan Gerben Zonneveld.

2. Indienen van een klacht

Een klacht over verrichte werkzaamheden of een factuurbedrag dient binnen 30 dagen na verzending van de stukken of de informatie waarover de opdrachtgever klaagt, dan wel, indien opdrachtgever aantoont dat hij de tekortkoming redelijkerwijs niet eerder kon ontdekken, binnen 30 dagen na ontdekking van de tekortkoming, schriftelijk aan De Ploegadvies B.V. kenbaar te worden gemaakt.

Overschrijding van deze termijn leidt tot verval van alle aanspraken.

3. Behandeling van de klacht

Uw klacht zal zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 5 dagen, worden bevestigd.

Uw klacht zal vertrouwelijk worden behandeld.

Een klacht schort de betalingsverplichting van de opdrachtgever niet op, tenzij en voor zover De Ploegadvies B.V. aan de opdrachtgever te kennen heeft gegeven dat het de klacht gegrond acht.

4. Afhandelingstermijn

Klachten worden binnen 30 dagen afgehandeld.

Als er een langere tijd nodig is om onderzoek te doen, wordt de partij hiervan binnen de termijn van 30 dagen in kennis gesteld, onder vermelding van:

  • Een toelichting op de reden voor uitstel;

  • Een indicatie van de termijn waarbinnen De Ploegadvies B.V. verwacht uitsluitsel te kunnen geven.

5. Oplossing bij gegronde klachten

In geval van een terechte klacht heeft De Ploegadvies B.V. de keuze tussen:

  • Aanpassing van het factuurbedrag;

  • Het kosteloos verbeteren of opnieuw verrichten van de desbetreffende werkzaamheden;

  • Het geheel of gedeeltelijk niet (meer) uitvoeren van de opdracht.

6. Beroep bij ontevredenheid

Mocht u niet tevreden zijn met de afhandeling van uw klacht, kunt u in beroep gaan bij een onafhankelijke derde: het Tuchtcollege van de OOA, Orde voor Organisatie Advies.

De uitspraak van dit college is bindend voor De Ploegadvies B.V.

Eventuele consequenties worden door De Ploegadvies B.V. zo spoedig mogelijk afgehandeld.

7. Registratie van klachten

Klachten en de wijze van afhandeling worden binnen De Ploegadvies B.V. geregistreerd voor een vastgestelde periode van 1 jaar.